“Wat ik vooral in Kreuze waardeer, is het meedenken.”

We spreken met Cor Robbertsen, Hoofd Automatisering bij Sevagram.

Cor: “We werken nu twee jaar samen met Kreuze. In 2011 hebben we onze mobiele telefonie aanbesteed. We hebben destijds rechtstreeks contact gehad met de grote providers – KPN, T-Mobile, Vodafone. Toen kwam plotseling Kreuze om de hoek kijken. Ze beweerden van toegevoegde waarde te kunnen zijn. En wat denk je? Door hun contacten met de providers konden zij ons een voordeliger aanbod doen dan de provider zélf. Dat was al één voordeel. Daarbovenop bleek Kreuze inderdáád van toegevoegde waarde. Als we een probleem hebben, hoeven we hen maar te bellen en zij lossen het op. Geen probleem. Ik kan je zeggen dat dat een ware verademing was ten opzichte van onze vorige telecompartner. Die verwees ons doodleuk door naar de provider. We hebben nu circa driehonderd mobiele telefoniecontracten ondergebracht bij Kreuze, de meeste alleen met spraakabonnement, maar een groeiend aantal van ongeveer honderd met voice plus data.

 

Wat ik vooral in Kreuze waardeer, is het meedenken. Ook hebben we een deel van onze vaste telefonie ondergebracht bij Kreuze. Het nieuwe zorgcentrum Oranjehof is de eerste locatie die overgestapt is op IP-telefonie. Inmiddels maken ook het zorgcentrum Dr. Ackenshuis te Vaals en een deel van ons hoofdkantoor gebruik van Hosted Voice, zoals de dienst heet. Het is de bedoeling dat medio 2020 de oude telefooncentrales de deur uit zijn en alle locaties hier gebruik van maken. Voor de duidelijkheid: dan bellen we intern helemaal gratis en betalen we alleen nog voor uitgaande gesprekken. Groot voordeel is ook dat we met Hosted Voice nergens meer omkijken naar hebben; de dienst wordt gehost in het datacenter van Kreuze. Dat betekent dat wij onze handen vrij hebben voor onze corebusiness: de beste zorg verlenen.”

 

Over Sevagram
Sevagram is een (ouderen)zorgorganisatie en één van de grootste werkgevers in Zuid-Limburg. Sevagram verleent zorg zowel in haar twintig zorg- en verpleegcentra als bij cliënten thuis. Bij Sevagram werken 2.500 medewerkers en 1.100 vrijwilligers. De zorgorganisatie geldt als één van de early adopters van spitstechnologie in de zorg.

Achtergronden
Sevagram heeft plusminus driehonderd mobiele telefoniecontracten bij Kreuze ondergebracht. Enkele locaties maken ook gebruik van Hosted Voice, de IP-telefonieoplossing van Kreuze.